עַד דְּלָא יְדַע: כך תשתו נכון בסעודת החג

נתי קאליש No Comments on עַד דְּלָא יְדַע: כך תשתו נכון בסעודת החג

"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". את דברי הגמרא האלו אין מי שלא יודע. איך נוכל לקיים אותם בהידור, אך בלי להזיק לעצמנו? חשוב לדעת טיפים לשתייה נכונה | אז איך משתכרים כמו שצריך?

צילום: Mendy Hechtman/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחת המצוות של יום הפורים, אם לא "ה"מצווה של היום הזה, היא השכרות. המקור הוא כמובן בגמרא במסכת מגילה, שקובעת כי צריך להתבסם בפורים עד כדי כך שלא נבדיל בין ארור המן לברוך מרדכי.
הדברים נפסקו להלכה בשולחן ערוך, וכך נהגו בית ישראל, לשתות ולהשתכר במשתה פורים. לפני שאתם מתחילים לשתות, חשוב לדעת איך לעשות את זה בצורה נכונה, שלא תזיק לגוף, וגם תמנע מכם כאבי ראש.
ראשית, חשוב לדעת מה הגבול שאתם יכולים לשתות. אנשים שרגילים בשתיית אלכוהול, יודעים את המינון שיספיק להם בשביל להתרומם טפח מעל לקרקע. אך לרוב, במחוזותינו הציבור ב"ה, לא נוהג לשתות לשכרה, אלא בפורים ואולי בשמחות מידי פעם, ולכן חשוב לשתות לאט. לא לשתות כמות אלכוהול גדולה בבת אחת.
חשוב להבין, שאלכוהול מתפרק בתוך הגוף במשך כמה שעות. כשאתם מתחילים "להרגיש" את המשקה, זהו סימן שהמשקה הראשון שצרכתם מתפרק. מכאן ואילך, במידה ותעמיסו עוד משקאות, קצב ספיגת האלכוהול בגוף יעלה במהירות. ספיגת האלכוהול משתנה מאדם לאדם ומושפעת בעיקר מקצב חילוף חומרים ומשקל הגוף לכן אין מתכון מדויק לכמה לשתות והיכן הגבול. מה שחשוב זה לשתות בקצב איטי.
עצה נוספת כיצד לשתות נכון היא לשתות מים או משקאות קלים אחרים בין המשקאות האלכוהוליים. צריכה של נוזלים ללא אלכוהול, תדלל את ספיגת האלכוהול בדם. ככול שתשתו יותר מים או משקאות קלים כך ספיגת האלכוהול בגוף תהייה מתונה יותר ותאפשר לכם לשלוט חלקית על קצב ההשתכרות.
אם אתם רוצים עוד דרך לשלוט ברמת השכרות, זה על ידי מאכלים שומניים. אם תאכלו מהם לפני השתייה הם יאטו את ספיגת האלכוהול לדם. דוגמאות למאכלים כאילו הן זיתים, לחם עם חמאה, נקניקים וכדומה.
עוד פרט חשוב, בפרט למי שאוהב יותר להשתכר מוודקה\וויסקי, זה לקנות במקום מוכר ועדיף מותגים מוכרים, משקאות זולים עוברים תהליכי יצור נחותים, והאיכות (בעיקר הכאבי ראש לאחר השכרות) בהתאם.
מה שהכי חשוב בכל הסיפור של השתייה זה לא לשכוח את "ונשמרתם". אמנם לשתות זה דבר גדול, אך החיים חשובים יותר! בשום מצב, אל תחשבו אפילו לנהוג, גם לא לרגע, אם אתם תחת השפעת אלכוהול. אם יצאתם לחגוג רחוק מהבית תדאגו לנהג שיוכל להחזיר אתכם. זה סכנת חיים.
אם שתיתם במהירות וצרכתם אלכוהול לא איכותי, וחטפתם כאב ראש, יש רק דרך אחת יעילה לצאת ממנו: לשתות הרבה מים.
בבוקר שאחרי, אם תרצו לחזור לעצמם, תיאלצו לוותר על הקפה או התה. רק ליום אחד. הקפאין גורם להעלאת קצב זרימת הדם בגוף, ובכך בעצם הוא מחדש את פעולת האלכוהול.
פורים שמח ובטוח!


0 תגובות